اردیبهشت 8, 1403

سگی که قلب آسیایی ها را به تصرف خود درآورد

در شرق آسیا و در شهرهای شلوغ و پرازدحام، داشتن سگای پودل اسباب بازی تبدیل به یکی از بایدهای زندگی شده که هر فردی باید اونو داشته باشه.

وقتی در خیابونای مرکزی شهر در چین چرخ می زنید، از پاپیون گرفته تا لباسایی که شکل و شمایل یه دایناسور رو به نظر میرسونه، می بینین. در ژاپن هم خصوصا در شهر ساحلی تُتُوری (Tottori) که یه شهر ساحلیه، چیزای این چنینی رواج داره.
در این منطقه دو اسباب بازی دختر پلیس هم به اسمای فیوگا و کارین (Fuga and Karin) هم دیده می شن.

حالا سئوال اینه که به چه دلیل پودل اسباب بازی؟ و به چه دلیل قهوه ای؟

مردم کشور چین که از طرفداران سگای پودل هستن از این نژاد به عنوان سگایی باهوش و بسیار مثل آدم یاد می کنن. اونا می گن که رنگ قهوه ای مشابه شکلای جور واجور قهوه، این نوع پودلا رو از بقیه شکلای جور واجور اونا جدا می کنه و اونا رو از گزند آلودگیا و دودای خیابانی به دور نگه می داره.

در شهرهای شرقی آسیا که نگرانی زیادی واسه رعایت بهداشت در میان مردمون اون هست، پودلای اسباب بازی به دلیل ریزش کم موهاشون معروفیت زیادی دارن.

یو چن (Xu Chen) که ۲۵ ساله و مهماندار هواپیمایی پکن هم هست در مورد پودل خود با نام سی سی (Ceicei) میگه: “من پودلم رو مثل یکی از اعضای خونواده ام تلقی می کنم. اونم تمیز و راحت است و هم هزینه نگهداری خاصی برام نداره. خیلی هم باهوش و زیباست”

این مقاله را هم بخوانید :
هنرمند نابینایی که عکاسی تبلیغاتی فولکس واگن را انجام می دهد

سگا وقتی در چین نشونه اشرافیت بودن. سگای خیلی بزرگ هنوزم در بعضی از شهرهای بزرگ این کشور اجازه ندارن در مکانای عمومی رفت و اومد داشته باشن که همین امر باعث رواج بیشتر از اندازه سگای کوچیک در میان مردم شد طوری که بعضی از این شکلای جور واجور سگ به قیمت چندین صد دلار معامله می شن.

طبق گزارش بدست اومده از باشگاه کنل پکن (Beijing Kennel Club) در سال گذشته از بین ۹۵۰٫۰۰۰ سگ در پکن بیشتر از ۱۳ درصد اونا یعنی در حدود ۱۲۵٫۰۰۰ سگ، پودلای اسباب بازی بودن. این آمار نشون میده که پودلا در این کشور از بقیه نژادهای سگ مثل bichon frisé ،Welsh corgi و سگای طلایی شکاری هم بیشتره.

شن رُویهونگ (Shen Ruihong)، مسئول باشگاه کنل، میگه درخواست خرید پودلای اسباب بازی در چین، چند سال بعد از این اپیدمی در ژاپن به وقوع ملحق شد.
این پودلا واسه اولین بار در آگهیای تلویزیونی دیده شدن و مثل یه ویروس در همه جا خصوصا در میان دختران جوون که دایم به دنبال مد هستن، پراکنده شدن.

ایشون ادامه میده: “هرچقدر این روند در میان مردم رشد کنه، به همون نسبت هم تعداد بیشتری خواهان داشتن این اسباب بازی می شن و حالا ما تعداد خیلی از اونو در اختیار داریم.”