اردیبهشت 8, 1403

باورهای اشتباه در مورد دکوراسیون خانه که باید فراموششان کنید

دکوراسیون داخلی خونه از جمله مهمترین نمادهای سلیقه ساکنین اون هستش.
افراد هر خونه با انتخاب مبلمان، رنگ و وسایل تزئینی تا حدی سلیقه خود رو به نمایش عموم می ذارن. از این رو، بهتره که این با ظرافت و دقت زیادی انجام شه.

اما بخاطر این بد نیس اشاره کنیم که در گذشته کلیشه های رایجی در مورد چیدمان خونه وجود داشت که دیگه وقتشه تا اونا رو به طور کامل به دست فراموشی بسپاریم و با جریان مدهای دکوراسیونی حرکت کرده و به‌روز باشیم. واسه آشنایی با این موارد در ادامه با ما همراه باشین.

تکراری ۱: سِت بودن مبل و صندلیا

در گذشته اصرار بر این بود که حتما مبلا با صندلیای و میز و کمد یکدست وه باشن. مثلا اگه پایه های مبلمان سفید بود، حتما باید میز پیش‌دستی هم سفید انتخاب شه.
اما در زندگی مدرن امروز، این قوانین و از روی زور دیگه مصداقی ندارن و شما می تونین مبل و صندلیای به طور کامل متفاوت از هم بخرین و به سلیقه شخصی خود در کنار هم بچینید.

دوری از این تکراری چندین ساله که رواج یافته و اگه تازگیا به بازارهای مبل و صندلی سر زده باشین، میفهمید که مبلا دیگه مثل گذشته یکدست نیستن. به طور مثال تو یکه هفت نفره، هر صندلی طرح و رنگ خاص خود رو داره و حتما از یکدست، رنگ یا طرح در اونا استفاده نشده. یا مثلا در دور و بر میزهای ناهارخوری الان یه نیمکت، صندلی بلند، چهارپایه یا مبل راحتی رو می تونین ببینین.

مزیت مد جدید در اینه که با خیال راحت می تونین هر چیزی که دوست دارین رو بخرین و دیگه لازم نیس نگرانه بودن اون با بقیه وسایل خونه باشین.

تکراری ۲: خریداری سرویس خواب کامل

مثل قدیم لازم نیس واسه اتاق خواب خود یه سرویس کامل بخرین. یه تخت خریده و به جای پاتختیا، از میزهای مدرن و متفاوت بهره بگیرین. یا میزتوالت خود رو به سبکی متفاوت انتخاب کنین. با بهره گرفتن از وسایل جورواجور، می تونین بر زیبایی هر چی بیشتر اتاق خود اضافه کنین.

تکراری ۳: سفید نبودن دیواره ها

در خیلی از خونهای قدیمی می بینیم که دیواره ها به رنگای خنثی مثل بژ، کرم، نباتی یا رنگای ملایمی مثل آبی‌، فیروزه ای یا یاسی هستن. دلیلش هم اینه که بعضی باور دارن که سفید بودن در و دیوار، فضایی مثل بیمارستان بوجود میاره. اما این جوری نیس.
شما می تونین در کنار دیواره های سفید، از عناصری که رنگ گرم و گیرایی دارن بهره بگیرین تا سرد بودن فضا در هم شکسته شه.
عناصری مثل گلدانای طبیعی، پرده یا روتختیایی با رنگای گرم و تند یا حتی تابلوهای دیواری.

این مقاله را هم بخوانید :
«ربات کنترل مرکزی» ال‌ جی رویای خانه‌ های هوشمند را به واقعیت نزدیک تر می کند

تکراری ۴: به کار گیری مبلمان دیواری

نصب ال‌سی‌دی روی دیوار

این ایده که از دیوار و تاقچهای دیواری واسه قرار دادن وسایل استفاده کنین فقط وقتی نمونه پیدا می کنه که آپارتمون شما کوچیک و کم‌جا باشه. در این حالت، بهتر اینه که مثلا به جای به کار گیری میز تلویزیون، دستگاه رو روی دیوار نصب کنین. اما اگه خونه بزرگی دارین، این تکراری کهنه و قدیمی رو کنار گذاشته و از مساحت خونه بیشترین استفاده رو ببرین.

تکراری ۵: کاشی و سرامیکای ساده واسه سرویس بهداشتی

به کار گیری سرامیک طرح چوب واسه سرویس بهداشتی

این عقیده رو کنار بذارین که در سرویس بهداشتی لازم نیس از کاشی و سرامیک شیک استفاده کنین. درست برعکس، از کاشیای طرح چوب، سنگ یا بتنی استفاده کنین تا فضای داخلی شیکی ایجاد شه.

تکراری ۶: جفت وه بودن میز و صندلی

همون‌طور که در بالا در مورد مبلمان گفتیم، هیچ ضرورتی واسه س بودن میز و صندلی وجود نداره. در عصر جدید شما این اجازه رو دارین تا هر تیپ صندلی که دوست دارین خریداری کرده و اونو در کنار میز ناهارخوری بذارین. از تجربه وسایل جدید و متفاوت نترسین و اونو امتحان کنین.

تکراری ۷: مبلمان بزرگ

دیگه مثل گذشته داشتن مبلای بزرگ و شاهانه رواج نداره. در زمان الان، مبل و صندلیای کوچیک و جمع‌وجور از محبوبیت بیشتری بهره مند هستن. هنگام انتخاب مبلمان این نکته رو تو ذهن خود دید کنین که هر چی اتاق یا سالن پذیرایی شما کوچیک تره، باید مبلمان و کاناپهای کوچیک تری هم واسه اون انتخاب کنین.

تکراری ۸: به کار گیری رنگای روشن واسه اتاق کودکان

اتاق خواب کودک می تونه بدون تاکید روی رنگای روشن، به طور کامل ساده و آروم به نظر برسه. وقتی اتاق رنگای معمولی داره، قوه خلاقه کودک هم بیشتر رشد می کنه و تخیلات بیشتر و بهتری داره.
وقتی مثلا رنگ اتاق رو سفید یا بژ انتخاب می کنین، می تونین با به کار گیری تابلوهای بچه گونه یا اسباب بازی به تزئین و زیباسازی فضا بپردازید.

تکراری ۹: سیمان گزینه خوبی واسه داخل خونه نیس

برخلاف تصور عام، راه های زیادی واسه به کار گیری سیمان و بتن در داخل خونه هست که به زیبایی هر چی بیشتر اونم کمک می کنه.
بزرگ ترین مزیت سیمان اینه که ضدآبه و حتی می تونین از اون واسه ساخت فضای داخلی حموم و دستشویی هم بهره بگیرین.

تکراری ۱۰: پردهای توری

این رو در نظر داشته باشین که اتاقای کوچیک بدون پردهای توری بزرگ تر به‌نظر می رسن.