اردیبهشت 8, 1403

«ربات کنترل مرکزی» ال‌ جی رویای خانه‌ های هوشمند را به واقعیت نزدیک تر می کند

حتما تا حالا در مورد خونهای هوشمند مطالبی خونده یا شنیدین. فرق اصلی خونه هوشمند با خونهای معمولی در اینه که همه وسایل در خونهای هوشمند به همدیگه وصل هستن و با یه دستگاه مرکزی کنترل می شن.
از کنترل وسایل، لامپا و قفلا گرفته تا نوعای جورواجور دوربینا، از هر جای خونه هوشمند و حتی بیرون از اون قابل کنترل هستن.

کاربر میتونه از راه وای فای و روی بستر اینترنت، وسایل و وسایل دلخواه خود رو کنترل کنه.
هم اینکه بد نیس بدونین بعضی از گجتا رو میشه با بلوتوث هم کنترل کرد.
اما با اینکه خونه هوشمند، بسیار کاربردی و جذاب به نظر می رسه، اما هنوز همه گیر نشده و خیلی موردتوجه صنعت خونه سازی نیستش.

یکی از دلایل این، پیچیدگی فناوری اون هستش که عموما مصرف کننده عادی قادر به درک اون نبوده و در نتیجه به به کار گیری اونم علاقه ای نشون نمی ده. اما حالا خوبیش اینه بعضی از کمپانیا، مثل ال جی در جهت رفع این پیچیدگیا کارایی مبذول داشته و کالاهایی در این رابطه عرضه کردن که کاربر بتونه با یه روند ساده، از تکنولوژیای روز در خونه هوشمند خود بهره مند شه.

از جمله اقدامات مربوطه، باید به عرضه ربات مرکزی اشاره کرد که با داشتن دستیار صوتی الکسا و رابط کاربری ساده، این هدف رو ممکن کرده.

با ورود فناوری خونه هوشمند در چند سال گذشته، سبک زندگی خیلی از مردم به طور کامل تغییر کرده. وسایل دیجیتالی دیگه منحصر به یه گوشی همراه یا تلویزیون به‌صورت جداگونه و بدون رابطه از همدیگه نیستن. بلکه تقریبا همه وسایل هوشمند قبلی مثل گوشی‌های همراه تا وسایل دیجیتالی هوشمند شده مثل یخچال و حتی سیستم امنیتی خونه با همدیگه تو یه شبکه مشترک در رابطه‌ هستن تا بهره‌وری و تجربه زندگی در خونه هوشمند رو به بیشترین مقدار خود برسانند.

این تصور جذاب خیلی دور از دسترس نیس و سال‌هاست علاقه‌مندان به این فناوری از فرصت‌ها و توانایی‌های بی‌تعدادی که می‌توان به‌وسیله خونه هوشمند در اختیار مشتریان گذاشت صحبت می‌کنن. ولی با این وجود فناوری اینترنت اشیا و به دنبال اون، خونه هوشمند هنوز همه‌گیر نشده و جایی در بازار خونه‌سازی پیدا نکرده. ولی واقعا چی باعث این اتفاق شده و مشکل کار کجاس؟

این مقاله را هم بخوانید :
۱۰ توصیه مکانیک ها برای اطمینان از سلامت خودرو که باید بدانید

یکی از مهم‌ترین مشکلات همه‌گیر نشدن این فناوری هماهنگ نبودن و اکوسیستم پیچیده این فناوریه. خونه هوشمند در اصل واسه راحتی افراد طراحی شده تا کارای روزمره خونه رو به ساده‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن بکنن. ولی رقابت و دلایل دیگه باعث شده تا شرکت‌ها این امکان رو به حدی پیچیده طراحی کنن که مشتریان عموم نتونن خوب با اون رابطه گرفته و متوجه امتیازات اون بشن.

با این حال بعضی از شرکت‌های پیشرو در این مورد مثل شرکت ال‌جی تونسته‌ان با ربات‌های جدید خود و البته با ساده‌ترین و آسون‌ترین روش ممکن، امکان اینترنت اشیا و خونه هوشمند رو به مشتریان هدیه بدن.

مثلا، ربات مرکزی ال‌جی تموم مشکلات گفته شده رو پشت سر گذاشته و به‌وسیله یه مرکز کنترل اصلی با رابط کاربری ساده و کاربرپسند در اختیار شما می‌گذارد.

دستیار صوتی الکسا به این ربات اجازه می‌دهد خیلی راحت به تموم وسایل هوشمند خونه وصل شده و همه اونا رو تحت یه شبکه منظم بایکدیگر هماهنگ کنه.
هم اینکه این ربات شما رو فراموش نکرده و به طور کامل با شما هماهنگه.

ربات کنترل مرکزی ال‌جی چگونگی فعالیت تموم وسایل خونه رو تحت نظر گرفته و دنبال می‌کنه و در عین حال خونه هوشمند رو واسه همه اعضای خونواده به‌صورت هوشمند شخصی‌سازی می‌کنه. با وجود توانایی‌های جور واجور این ربات و البته رشد روزمره وسایل مجهز به اینترنت اشیا، این ربات می‌تونه نشونه‌ای از آینده و نسل بعدی ربات‌های دستیار خونه باشه.