اردیبهشت 8, 1403

آشپزخانه را به فضایی گرم و صمیمی تبدیل کنید

اگر شیوه زندگی شما به گونه ای است که زمان زیادی را در آشپزخانه می گذرانید ، می توانید امکانات رفاهی را برای راحتی سایر اعضای خانواده در آنجا قرار دهید. وقتی میز را در آشپزخانه می گذارید ؛ برخی از افراد می توانند از آن به عنوان میز استفاده کنند و حتی والدین می توانند به تکالیف کودکان خود رسیدگی کنند. در این جهان پر از فناوری ، این فاصله ها را کاهش می دهد و روابط را صمیمی تر می کند.

این تغییر در دکور و محیط آشپزخانه مستلزم یک طراحی دکور است که توانایی پشتیبانی از این سبک را داشته باشد. در این مقاله نحوه طراحی و بیان مجموعه ای از نکات را شرح خواهیم داد.

طراحی کابینت سه بعدی

قبل از شروع طراحی کابینت به این سوالات پاسخ دهید: دوست دارید کابینت ها چه رنگی باشند؟ شما چه مدلی را در مورد مدل آنها دوست دارید؟ نظر شما در مورد چیدمان و نحوه قرارگیری هر یک از اجزای آشپزخانه چیست؟
به همه این سوالات می توان با شبیه سازی طراحی کابینت و عملی ساختن هر آنچه در ذهن دارید پاسخ داد. طراحی سه بعدی به ما در این امر کمک می کند.
آشپزخانه و به ویژه طراحی کابینت های آن همیشه یکی از مهمترین دغدغه های خانم های خانه دار است. تا بتوانند از فضا به بهترین نحو استفاده کرده و علاوه بر آن راحتی و آرامش خاصی را برای آنها ایجاد کنند. همه این معیارها با طراحی کابینت سه بعدی امکان پذیر است.
هنگام طراحی باید به معیارهای زیر توجه کرد.
طراحی کابینت سامان چوب به چند دسته تقسیم می شود و بر اساس آشپزخانه ای که دارید می توانید انواع طرح ها را برای خود انجام دهید. برای طراحی حرفه ای کابینت آشپزخانه شیک و مدرن باید چند نکته را در نظر بگیرید ، زیرا طراحی دکوراسیون آشپزخانه با توجه به نیاز شما با عکس هایی که در مجلات مشاهده می کنید بسیار متفاوت است.
کابینت هایی که برای دکوراسیون آشپزخانه طراحی شده اند باید دقیقاً مطابق میل مشتری باشد ، اما گاهی اوقات آنچه مشتری انتظار دریافت دارد ممکن است در آشپزخانه او کاربرد نداشته باشد ، در این صورت طراح با توجه به تکنیک های Taken می تواند طرحی منحصر به فرد ارائه دهد.
در طراحی کابینت لوکس باید فضاهای آشپزخانه را در نظر بگیرید و ویژگی های هر نوع آشپزخانه اعم از L شکل ، U شکل یا باز باید در نظر گرفته شود که همه آنها باید طرح های متفاوتی برای کابینت ها داشته باشند. قبل از توضیح طراحی کابینت samanchoob ، انواع مختلف آشپزخانه را در اختیار شما قرار می دهیم.

این مقاله را هم بخوانید :
بهترین قالب فروشگاهی [معرفی بهترین قالب های رایگان + ایرانی]

آشپزخانه به شکل U

گاهی کابینت آشپزخانه به شکل U ساخته می شود ، این نوع طراحی می تواند برای همه آشپزخانه ها مناسب باشد. این مدل را می توان به زیبایی برای آشپزخانه هایی که دارای محیط مربعی هستند استفاده کرد. با اجرای طرح کابینت به شکل U ، فضای بیشتری از آشپزخانه گرفته می شود.

در نتیجه در این طرح باید آشپزخانه هایی را در نظر گرفت که بسیار بزرگ هستند و به راحتی می توان کابینت و میزهایی را در آن قرار داد که مانع رفت و آمد به آشپزخانه نشود. در این طراحی کلاسیک کابینت با فاصله بسیار کم در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت.

آشپزخانه کلاسیک

این مدل با توجه به نوع چوب به سه مدل خاص تقسیم می شود. این مدل دارای ویژگی منحصر به فردی است و آن وجود طرح های منبت مانند: گل منبت چوبی و پایه جزیره چوبی است. این چوب های زیبا را می توانید روی درهای کابینت مشاهده کنید. سرپوش های چوبی کلاسیک روی دیوارهای کابینت قرار گرفته اند.

وجود این حجاری های چوبی جلوه ای فوق العاده جذاب و مجلل به فضای آشپزخانه شما می بخشد.

ویژگی های کابینت کلاسیک

درهای کابینت منبت کاری شده است.
تک رنگ هستند.
از گل های خاتم کاری شده و سرستون های چوبی استفاده شده است.
جنس اصلی آن چوب است اما به دلیل هزینه زیاد از MDF با روکش چوب یا PVC استفاده می شود.
طراحی کابینت آشپزخانه سامان چوب آن به سبک رومی و مدل قدیمی است.

نکات مهم در طراحی کابینت سه بعدی

یک طراح کابینت حرفه ای همیشه نکات زیر را در نظر دارد تا خروجی کار او به یک کابینت زیبا و مشتری پسند تبدیل شود. قیمت طراحی کابینت به عوامل زیادی بستگی دارد: اندازه ، نوع مواد ، سبک انتخاب شده و زمان لازم.

  1. برای بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه می توان از کشوهای بزرگ استفاده کرد.
  2. بین کابینت های رو به روی هم فاصله ای 120 سانتی متری ایجاد کنید.
  3. حتما مثلث کار را در نظر بگیرید. یعنی دسترسی آسان به گاز ، یخچال و سینک.
  4. انتخاب رنگ مناسب باعث می شود فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد.
  5. روش نورپردازی نیز در زیبایی و ظاهر آشپزخانه بسیار مهم است.

https://farsiha.ir/%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84-%D8%A2%D8%B4%D9%BE%D8%B2%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D9%85-%D9%88-%D8%B5%D9%85%DB%8C%D9%85%DB%8C/