اردیبهشت 8, 1403

چگونه تعمیرکار ماشین لباسشویی خود باشم؟

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی

 

به گزارش وبسایت تعمیرات لوازم خانگی تعمیر 24  چنانچه به دنبال راه حل و آموزش برای عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی خود هستید 2 گزینه پیش روی شما خواهد بود: راه حل اول عیب را تشخیص دهید و از طریق مطالعه آموزش تعمیر ماشین لباسشویی ، خودتان مشکل را برطرف کنید در راه حل دوم شما می توانید از طریق تماس با نمایندگی تعمیرات لباسشویی و مراجعه تعمیرکار در محل در کوتاه ترین زمان ایراد دستگاه را به دست متخصصین تعمیرگاه تعمیر 24 برطرف کنید.

شما می توانید این مقاله را برای عیب یابی و آموزش تعمیر ماشین لباسشویی در هر برندی نظیر ( ال جی، بوش، سامسونگ، ایندزیت، زیرووات، حایر، دوو، پاکشوما، آزمایش و …) مطالعه و به کار بگیرید.

چرا ماشین لباسشویی ممکن است خراب شود؟

چه ماشین لباسشویی شما از یک برند خارجی مانند LG  یا Samsung  باشد و یا از یک برند با کیفیت ایرانی نظیر پاکشوما یا اسنوا باشد ممکن است در مقطعی دچار خرابی شود. این مشکل می تواند بخاطر انتخاب برنامه های اشتباه در شستشو رخ دهد یا با نگهداری نادرست شما از قرار دادن بیش از حد مقدار البسه درون دیگ یا در گذر زمان رخ دهد. به طور کلی وقتی نوبت عیب یابی و آموزش تعمیر ماشین لباسشویی شما می رسد تمامی عوامل در نوع استفاده و حتی نصب لباسشویی شما مربوط می شود در غیر اینصورت این خرابی می تواند بخاطر فرسودگی و پایان عمر هر یک از قطعات دستگاه شما باشد.

با تعمیر 24 نیازی نیست بدانید برای انجام تعمیرات لباسشویی در تهران خود در تهران با چه مرکزی تماس بگیرید.

هنگامی که ماشین لباسشویی به درستی کار می کند، می تواند طبق یک برنامه دقیق، لباس های شما را به سادگی بشویید.

اما وقتی یکی از اجزا دستگاه دیگر به درستی کار نمی کند، کل عملکرد می تواند مختل شود. در اینجا چند سناریو احتمالی وجود دارد:

  1. دیگ گیر کرده است و دیگر نمی چرخد.
  2. برد الکترونیکی فرمان معیوب است.
  3. لباس های شسته شده به درستی عاری از مواد شوینده نشوده است.
  4. دیگ از آب خالی نشده است و در پایان برنامه هنوز آب در دستگاه وجود دارد.
  5. لباس های شسته شده هنوز خیس مانده اند.
  6. آب وارد دیگ نمی شود.
  7. برنامه شستشو زمانی که هنوز تمام نشده است متوقف می شود.
  8. نشتی آب زیر دستگاه وجود دارد.
  9. شستشو سرد انجام می شود در حالی که برنامه انتخاب شده باید در دمای معینی انجام می شد.
  10. درب دستگاه باز نمی شود.
  11. سر و صدا به همراه لرزش در هنگام شستشو وجود دارد.
  12. کد ارور خاصی بر روی صفحه نمایشگر وجود دارد.
  13. دستگاه دیگر روشن نمی شود یا وقتی آن را روشن می‌کنم، فیوز خانه می پرد …

آموزش تعمیرات لرزش ماشین لباسشویی

علل احتمالی لرزش ماشین لباسشویی شامل بار نامتعادل لباسشویی، تراز نبودن لباسشویی، یا عدم قرار گیری یکه از پایه ها لباسشویی با زمین است.

مطمئن شوید که پایه های ماشین لباسشویی در تماس محکم با زمین هستند. لباسشویی را تراز کنید و مهره های تنظیم را پس از تراز را محکم کنید تا پایه ها جابجا نشوند.

سطح کف را از نظر هموار بودن بررسی کنید. ممکن است لازم باشد یک تخته چوب زیر ماشین لباسشویی خود اضافه کنید تا ترازی سطح آن حفظ شود.

بار لباس‌ها قرار گرفته در لباسشویی را مرتب کنید. مطمئن شوید که دستگاه را به درستی بارگیری می کنید تا از لرزش جلوگیری شود.

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی در زمان نشت آب

آموزش عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی در زمان نشتی آب ممکن است با انجام کار های ساده انجام گیرد یا نیاز به تعمیر اساسی و مراجعه به وبسایت تعمیر 24 و اعزام تکنسین اتفاق بیفتد. قبل از هراس از نشت آب، ابتدا ورودی های آب را ببندید و دستگاه را خاموش کنید.

نشت آب ممکن است بخاطر:

  1. عدم تراز بودن لباسشویی
  2. عدم تعادل بار
  3. شل بودن شیلنگ های ورودی یا تخلیه
  4. فرسودگی شلنگ های ورودی و تخلیه
  5. مسدود بودن مسیر شلنگ به خروجی فاضلاب رخ دهد.

برای پیش رفتن در مسیر آموزش تعمیر ماشین لباسشویی در زمان آبریزی از دستگاه ابتدا تعادل و تراز بودن آن و دیگ را بررسی کنید.

تمام شیلنگ ها را بررسی کنید و اتصالات را محکم کنید. مطمئن شوید که شلنگ ها ترک نخورده یا خراب نیستند.

لوله های آب و شیرهای آب را بررسی کنید تا از عدم نشتی آنها اطمینان حاصل کنید.

بررسی کنید که لباسشویی به درستی تخلیه می کند و شلنگ تخلیه با پرز، مو یا جوراب مسدود نشده است.

در آخر از تمیز بودن و سالم بودن لاستیک دور درب مطمئن شوید.

از میزان استانداردی شوینده استفاده کنید استفاده بیش از حد از شوینده باعث نشت در لباسشویی می شود.

آموزش تعمیرات لباسشویی در زمان سر و صدای زیاد

چق چق کردن، زوزه کشیدن یا ویز ویز کردن می تواند ناشی از اشیاء گیر کرده در ماشین لباسشویی، گرفتگی فاضلاب یا بخش های داخلی باشد.

صدای تق تق ممکن است اجسامی باشد که در تخلیه لباسشویی گیر کرده اند. همیشه قبل از شستشو جیب ها را چک کرده و خالی کنید. زیپ ها و گیره ها را ببندید.

اگر هنگام تخلیه ماشین لباسشویی صدای غرغر غیرمعمولی شنیدید، ممکن است نشان دهنده این باشد که لوله تخلیه ماشین لباسشویی تا حدی مسدود شده است. اقداماتی را برای رفع موانع قبل از وقوع فاجعه انجام دهید!

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی وقتی دستگاه کار نمی کند یا با آب پر نمی شود

قبل از اینکه وحشت کنید، چندین مورد ساده وجود دارد که باید قبل از تماس با مرکز تعمیرات لباسشویی تعمیر24 بررسی کنید. هر تکنسینی می تواند ده ها داستان در مورد تعمیر جادویی به نام «دوشاخه دستگاه» را برای شما تعریف کند.

پس:

  1. ابتدا مطمئن شوید که دو شاخه به جریان برق متصل شده است.
  2. کلید مدار یا جعبه فیوز را چک کنید.
  3. پریز را چک کنید که آیا برق دارد یا خیر!
  4. شیر های ورودی آب باز باشند.
  5. فشار آب را بررسی کنید.
  6. فیلتر پمپ را بررسی کنید.
  7. سنسور دما گرمای بیش از حد را نشان ندهد.
  8. هیدروستات را برای تنظیم صحیح سطح آب بررسی کنید.
  9. ببینید که تایمر به درستی کار می کند یا خیر.
  10. سالم بودن پمپ تخلیه را بررسی کنید.
  11. موتور را تست کنید.

منبع آب را بررسی کنید. هر دو شیلنگ باید متصل شوند و هر دو دریچه ورودی آب باز شوند. مطمئن شوید که شیلنگ ها بدون پیچ خوردگی هستند و هیچ چیز باعث مسدود شدن شیر ورودی نمی شود.

این مقاله را هم بخوانید :
آیا واقعا کنکور آسان است؟

مطمئن شوید که سیم برق به خوبی وصل شده است و از وجود برق به پریز اطمینان حاصل کنید. کلیدهای فیوز مدار را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خاموش نشده است.

محل قرار گیری سوئیچ درب را تمیز کنید. اکثر لباسشویی ها با بسته شدن درب آن را بسته و فعال شدن سوئیچ اجازه کار کردن پیدا می کنند. پرز و کثیفی می تواند باعث گیر کردن سوئیچ و فعال نشدن آن شود. با آغشته کردن پنبه به الکل آن قسمت را بخوبی تمیز کنید.

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی وقتی به درستی تخلیه یا چرخش ندارد

مشکلات مربوط به خروجی شلنگ فاضلاب می تواند ناشی از گرفتگی شیلنگ ها، بارگیری نامناسب لباس ها، گرفتگی اجزا یا حتی مواد شوینده زیاد باشد.

حتی اگر جیب‌ها را چک کنید، چیز کوچکی می‌تواند نادیده گرفته شود. سکه ها، خودکارها یا حتی جوراب های کوچک می توانند در پمپ یا بین دیگ گیر کرده و تخلیه را کند یا مسدود کنند.

اگر ماشین لباسشویی بیش از حد بارگیری شود ممکن است نامتعادل شود و اجازه چرخش صحیح به ماشین لباسشویی را نخواهد داد. لباس‌های خیس را تنظیم و توزیع کنید یا مقداری از آن‌ها را بردارید تا به ماشین لباسشویی اجازه دهید چرخش را تمام کند.

شلنگ تخلیه را برای نصب صحیح بررسی کنید. انتهای شیلنگ تخلیه نباید بالاتر از 2.5 متر از کف باشد.

شلنگ تخلیه را جدا کنید و گرفتگی آن را بررسی کنید.

از مواد شوینده زیاد استفاده نکنید. فراوانی کف می تواند روند تخلیه را کند کرده و باعث اختلال در عملکرد ماشین لباسشویی شود.

 

بررسی معنی کد های ارور نمایش داده شده برروی صفحه نمایش

وقتی می خواهید ماشین لباسشویی خراب خود را خودتان تعمیر کنید، کدهای خطا بهترین راهنما برای آموزش ما به مسیر درست بابت تعمیرات ماشین لباسشویی هستند. بسته به برند دستگاه، کدهای خطای متفاوتی می تواند بر روی صفحه نمایش ظاهر شوند تا به ما در مورد نوع خطای رخ داده هشدار دهند. در اینجا چند نمونه برای ماشین لباسشویی آورده شده است:

برای لباسشویی الکترولوکس: EA6 نشان دهنده نقص در تسمه است. E90، مشکل در برد الکترونیکی ماشین لباسشویی است.

برای لباسشویی آریستون: کد خطا 02 به این معنی است که دیگر چرخش موتور وجود ندارد، کد خطا 03 مشخص می کند که سنسور دما معیوب است.

برای ایندزیت: در حالی که F01 توضیح می دهد که مشکلی در تامین آب وجود دارد، F04 اشاره می کند که دریچه به درستی قفل نمی شود.

برای دوو: IE مشخص می کند که سطح آب در دستگاه به درستی مشخص نیست، سپس لازم است ورودی آب بررسی شود. اگر کد E2 ظاهر شود، برعکس است: سطح آب در دستگاه خیلی زیاد است، آب زیادی مصرف می کند.

برای Candy – Hoover: کد E06 نشان دهنده یک مشکل در برد الکترونیکی است. در مورد کدهای E12، E13 و E14، خطاهای ارتباطی بین نمایشگر ماشین لباسشویی و منبع تغذیه وجود دارد.

برای LG: کد PE نشان دهنده مشکل در کنترل سطح آب در ماشین لباسشویی است، احتمالاً هیدروستات معیوب است. اگر SE روی نمایشگر ماشین لباسشویی شما ظاهر شد، یکی از جدی ترین ارورهای ماشین لباسشویی ال جی، خطای SE است. این خطا نشان دهنده مشکل در موتور یا قسمت الکترونیکی دستگاه است. اگر کد tE باشد، بیشتر مشکل گرمایش است و بنابراین ممکن است سنسور دما از کار افتاده است. برای تعمیرات لباسشویی ال جی نیاز به آشنایی با کد های خطا و تجهیزات خواهید داشت.

برای لباسشویی سامسونگ: زمانی کد 4E بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود نشان می دهد شیر تامین آب باز نیست یا فشار ورودی کافی نیست. سپس  گرفتگی و خم نبودن لوله ورودی آب به دستگاه را بررسی کنید در غیر اینصورت برای تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ در تعمیر 24 با نزدیک ترین مرکز تماس بگیرید.

اگر با وجود این نکات برای تعمیر خود می خواهید با یک تعمیرکار ماشین لباسشویی تماس بگیرید تا مشکلات ناشی از برد یا دیگ را حل کند به مرکز تعمیرات لباسشویی در وبسایت تعمیر 24 مراجعه کنید.

آموزش تعویض برد و تعمیر ماشین لباسشویی

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی منشأ عملیات عیب یابی ما است. این قسمت مثل مغز ماشین لباسشویی شماست. برد الکترونیکی تمام پارامترهای دستگاه را درک می کند و قادر است تمام اجزا را به گونه ای برنامه دهد که به ترتیب، صحیح و کارآمد فعال شوند. این عناصر الکترونیکی کوچک، مجموعه ای از فیوزها، کانکتورها یا حتی ریزپردازنده ها، در یک مادربرد قرار دارند که خود معمولاً در پانل کنترل قرار دارد. برد الکترونیکی در واقع یک برد فرمان به همراه یک برد تغذیه است. به طور خلاصه، اگر دیگر کار نکند، ماشین لباسشویی شما آنطور که باید کار نمی کند. حتی ممکن است اگر برد تغذیه آسیب دیده باشد، اصلا روشن نشود.

اطلاعاتی مانند «باز کردن منبع آب»، «توقف»، «چرخش لباسشویی»، «خالی کردن و آب‌کشی»… با خرابی برد می تواند مختل شود

اگر ماشین لباسشویی شما به طرز عجیبی کار می کند: در وسط چرخه متوقف می شود، چراغ ها به طور غیرعادی چشمک می زنند یا حتی بخشی از برنامه در حال انجام را فراموش می کنند می تواند از خرابی برد باشد.

برد اصلی را تعویض کنید!

وحشت نکنید ! تعویض برد در ماشین لباسشویی کاملا امکان پذیر است. موقعیت برد اصلی را در روی پانل پیدا کنید، پیچ های آن را باز کنید و برد جدید را جایگزین کنید. پیچ گوشتی و انبردست تنها ابزار مورد نیاز خواهد بود شما در این قسمت از آموزش تعمیر ماشین لباسشویی خواهد بود.

اگر واقعاً انجام آن در توانایی شما نیست و ترجیح می دهید آن را به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید، می توانید به وبسایت تعمیر24 مراجعه کنید. تعمیرکاران ما قادر به تعمیر یا تعویض برد اصلی در تمامی ماشین های لباسشویی زیرووات، سامسونگ، ال جی، ویرپول، زیمنس، الکترولوکس، دوو یا حتی پاکشوما هستند.