کارکرد مودّت به عنوان اجر رسالت پیامبر اکرم (۹۲)- قسمت ۲۹

– ابن بابویه، محمد بن على، عیون أخبار الرضا علیه السلام، ۲جلد، نشر جهان – تهران، چاپ: اول، ۱۳۷۸ق.، ج ۱ ، ص : ۲۶۲ ↑
– مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، بحار الأنوارالجامعه لدرر أخبار الأئمه الأطهار (ط – بیروت)، ۱۱۱جلد، دار إحیاء التراث العربی – بیروت، چاپ: دوم، ۱۴۰۳ ق.؛ ج‏۱۰ ؛ ص۲۱۵ ↑
– اعراف(۷):۱۴۵ ↑
– الزخرف(۴۳):۶۳ ↑
-النحل(۱۶):۸۹ ↑
-الجن(۷۲):۲۸ ↑
– مصباح یزدی محمّدتقی ، آموزش عقاید، (دوره کامل سه جلدی)، انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی۱ ، ۱۳۸۹، ص ۲۸۰ ↑
– بقره(۲):۱۳۶ ↑
– رجوع شودبه: المیزان فی تفسیر القرآن، ج‏۱، ص: ۳۱۱ و مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج‏۱، ص: ۴۰۴ و تفسیر نمونه، ج‏۱، ص: ۴۶۸
و التفسیر المنیر فی العقیده و الشریعه و المنهج، ج‏۱، ص: ۳۲۴ و الکشاف عن حقائق غوامض التنزیل، ج‏۱، ص: ۱۹۵ (از تفاسیر اهل سنت) ↑
– رجوع شود به : المیزان فی تفسیر القرآن، ج‏۱۹، ص: ۲۵۲ ↑
– فیض کاشانى ملا محسن؛ تفسیر الصافى؛ ناشر: انتشارات الصدر؛ تهران؛ ۱۴۱۵ ق، ج‏۵، ص: ۱۶۹ و الکافی (ط – دارالحدیث)، ج‏۱۵، ص: ۲۸۴ ↑
– صف(۶۱):۶ ↑
– جوادی آملی عبدالله، تفسیرموضوعی قرآن کریم (سیره رسول اکرم(ص) در قرآن)، نشر اسراء، قم ، ۱۳۸۲ ، ج ۸ ، ص:۲۱ ↑
– رجوع شود به: المیزان فی تفسیر القرآن، ج‏۱۹، ص: ۲۵۳ ↑
– رجوع شود به : مجموعه‏آثاراستادشهیدمطهرى، ج‏۲، ص: ۱۶۵-۱۸۲ ↑
– سبا(۳۴):۲۸ ↑
– ” …أخبرنی عن رسول الله (۹)، کان أرسل عامه للناس، ألیس قد قال الله فی محکم کتابه: وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلَّا کَافَّهً لِلنَّاسِ لأهل المشرق و المغرب، و أهل السماء و الأرض من الجن و الإنس ” بحرانى سید هاشم؛ البرهان فى تفسیر القرآن؛ ناشر: بنیاد بعثت؛ تهران؛ ۱۴۱۶ ق، ج۴، ص: ۵۲۲ ↑
– ” ما أرسلناک أیها النبی لقومک العرب خاصه، بل أرسلناک للناس قاطبه، عربهم و عجمهم، أبیضهم و أسودهم و أحمرهم، مبشرا من أطاع اللّه بالجنه، و منذرا من عصاه بالنار، کما قال تعالى: قُلْ: یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُمْ جَمِیعاً [الأعراف ۷/ ۱۵۸] و قال سبحانه: تَبارَکَ الَّذِی نَزَّلَ الْفُرْقانَ عَلى‏ عَبْدِهِ لِیَکُونَ لِلْعالَمِینَ نَذِیراً [الفرقان ۲۵/ ۱].” التفسیر المنیر فی العقیده و الشریعه و المنهج، ج‏۲۲، ص: ۱۸۳ (از تفاسیر اهل سنت ) ↑
– رجوع شود به: اطیب البیان فی تفسیر القرآن، ج۱۰، ص:۵۶۳ و مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج‏۸، ص: ۶۱۱ و همچنین رجوع شود به: ثعالبى عبدالرحمن بن محمد؛‏جواهر الحسان فى تفسیر القرآن؛ناشر: داراحیاء التراث العربى؛ بیروت؛ ۱۴۱۸ ق، ج‏۴، ص: ۳۷۴ (از تفاسیر اهل سنت ) ↑
– احزاب(۳۳):۴۰ ↑
– مجموعه‏آثاراستادشهیدمطهرى، ج‏۳، ص: ۱۵۵ ↑
– رجوع شود به : المیزان فی تفسیر القرآن، ج‏۱۶، ص: ۳۲۵ و کاشانى ملا فتح الله؛ تفسیر منهج الصادقین فى الزام المخالفین؛ ناشر: کتابفروشى محمد حسن علمى؛ تهران؛ ۱۳۳۶ ش، ج‏۷، ص: ۲۹۹
و رجوع شود به : ثعلبى نیشابورى ابو اسحاق احمد بن ابراهیم؛ الکشف و البیان عن تفسیر القرآن؛ناشر: دار إحیاء التراث العربی؛ بیروت؛ ۱۴۲۲ ق، ج‏۸، ص: ۵۰ ( از تفاسیر اهل سنت ) ↑
– “إنما هو رسول اللّه لتبلیغ رسالته و شرعه إلى الناس، و هو الذی ختم به أنبیاء اللّه و رسله ” التفسیر المنیر فی العقیده و الشریعه و المنهج، ج‏۲۲، ص:۳۲ ( از تفاسیر اهل سنت ) ↑
 رجوع شود به: خوئى‏ سید ابو القاسم ، البیان فی تفسیر القرآن‏، ناشر: موسسه احیاء آثار الامام الخوئى‏، قم‏ ، بى تا، ص: ۱۰۵ و مجموعه‏آثاراستادشهیدمطهرى، ج‏۲، ص: ۲۰۱ و ابن کثیر، معجزات النبی( ص‏) ، ناشر: المکتبه التوفیقیه، بی جا ، بی تا، ص: ۲۵ ↑
– رجوع شود به: رکنى یزدى ‏محمد مهدى ، آشنایى با علوم قرآنى( رکنى) ، ناشر: آستان قدس / سمت‏ ، مشهد / تهران‏ ، ۱۳۷۹ص: ۱۶۳ و مجموعه‏آثاراستادشهیدمطهرى، ج‏۲، ص: ۲۱۴ ↑
– مظلومى ‏رجبعلى ، پژوهشى پیرامون آخرین کتاب الهى‏ ، ناشر: نشر آفاق‏ ، تهران‏ ، ۱۴۰۳ق ، ج‏۴، ص: ۱۷۳ ↑
– رجوع شود به: مجموعه‏آثاراستادشهیدمطهرى، ج‏۲، ص: ۲۱۷ وجوادی آملی عبدالله، قرآن در قرآن ، مرکز نشر اسراء ، قم ، ۱۳۸۳، ص: ۱۳۴- ۱۴۱ ↑
– رجوع شود به : البیان فی تفسیر القرآن، ص: ۶۸ و احمدیان ‏عبد الله ، قرآن‏شناسى ، نشر احسان‏، تهران‏، ۱۳۸۲، ص: ۲۲۷ و أطیب البیان فی تفسیر القرآن، ج‏۱، ص: ۵۷ ↑
 رجوع شود به : قرآن در قرآن ، ص: ۱۲۹ ↑
– اسراء(۱۷):۸۸ ↑
-“إنزال القرآن علیه، و هو أعظم المعجزات، و أبهر الآیات، و أبین الحجج الواضحات، لما اشتمل علیه من الترکیب المعجز الّذی تحدى به الإنس و الجن أن یأتوا بمثله فعجزوا عن ذلک، مع توافر دواعى أعدائه على معارضته. و فصاحتهم و بلاغتهم، ثم تحداهم بعشر سور منه فعجزوا، ثم تنازل إلى التحدى بسوره من مثله، فعجزوا عنه و هم یعلمون عجزهم و تقصیرهم عن ذلک” معجزات النبی ص، ص: ۷ ↑
– خوئى سید ابو القاسم ، مرزهاى اعجاز، مترجم : سبحانى‏ جعفر، ناشر: موسسه امام صادق‏، قم‏، ۱۳۸۵، ص: ۴۵ ↑
– رجوع شود به : البیان فی تفسیر القرآن، ص: ۲۰۷ – ۲۵۹ و طاهرى خرم آبادى ‏سید حسن ، عدم تحریف قرآن‏ ، ناشر: بوستان کتاب قم‏ ، قم‏ ، ۱۳۸۵، ص: ۱۴- ۱۶ و قرآن در قرآن ، ص: ۱۴۲ ↑
– مجموعه‏آثاراستادشهیدمطهرى، ج‏۲، ص: ۱۸۲ ↑
– انبیاء(۲۱):۱۰۷ ↑
 رجوع شود به: المیز
ان فی تفسیر القرآن، ج‏۱۴، ص: ۳۳۱ ↑
 رجوع شود به: تفسیر نمونه، ج‏۱۳، ص: ۵۲۷ ↑

مدیر سایت

Next Post

تحقیق دانشگاهی - کارکرد مودّت به عنوان اجر رسالت پیامبر اکرم (۹۲)- قسمت ۳۱

س اکتبر 13 , 2020
– رجوع شود به :مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج‏۵، ص: ۴۰۹ و انوار درخشان، ج‏۹، ص: ۱۴۴ و تفسیر هدایت، ج‏۵، ص: ۲۲۴ ↑– ص(۳۸):۸۶ ↑– “قل- أیها الرسول الکریم- لهؤلاء المشرکین و غیرهم: إنى لا أسألکم أجرا على تبلیغکم ما أمرنى اللّه بتبلیغه إلیکم” طنطاوى سید محمد؛ التفسیر الوسیط للقرآن الکریم؛ […]