پایان نامه عمران بررسی نوع بهینه تقاطع غیرهمسطح با استفاده از الگوریتم انبوه ذرات

آگوست 27, 2016 Off By 92
پایان نامه  

پایان نامه های عمران

عنوان کامل این پایان نامه :

 تعیین نوع بهینه تقاطع غیرهمسطح با استفاده از الگوریتم انبوه ذرات (PSO)

تکه هایی از متن :

1-1-1-  روش مولینازی و ساترلی در انتخاب تقاطع غیرهمسطح

مولینازی و ساترلی روشی را برای انتخاب نوع تقاطع غیر همسطح در یک محل خاص پیشنهاد دادند که شامل مراحل زیر است:

 

الف)ابتدا باید مشخص شود در محل مورد نظر تبادل سیستم یا تبادل سرویس مورد نیاز است و در صورت نیاز به تبادل سیستم حتما انتهای رمپ­ها باید بدون کنترل بوده و امکان جریان آزاد فراهم شود و در صورت استفاده از تبادل سرویس رمپ­ها هم می­توانند بصورت کنترل شده و هم به شکل آزاد به کار روند.

ب)شناسایی تعداد بازوهای تقاطع

ج)شناسایی محدودیت­های طرح مانند محدودیت­های حریم،تاسیسات،کاربری زمین و موانع دیگر

د)تعیین نوع طرح اعم از پیچیده یا ساده ،به عنوان مثال زمانی که تنها دو گزینه برای انتخاب نوع تقاطع وجود دارد طراحی ساده(در زمین­های مسطح)و زمانی که چند گزینه موجود باشد طراحی پیچیده می­باشد.

هنگامی که به این سوالات اساسی پاسخ داده شد گزینه­هایی که تامین­کننده شرایط فوق باشند از جنبه­های مختلف مانند موارد ذیل ارزیابی می­شوند.

الف-عامل­های عملکردی

  • سطح سرویس
  • ایمنی
  • انعطاف­پذیری
  • طول و تعداد خطوط مناطق همگذری
  • زمان سفر

 

ب- عامل­های اجتماعی

  • حریم موجود
  • تعداد معابری که بسته می­شوند
  • میزان تاثیر بر روی اماکن عمومی و تاریخی

ج- عامل­های متنوع دیگر

  • شعاع قوس­ها
  • درجه عملکردی رمپ­ها
  • توپوگرافی محل
  • سرعت طرح
  • نحوه ترکیب ترافیک (نوع وسایل نقلیه عبوری و درصد هریک)
  • هزینه­های اجرایی

 

پس از محاسبه هزینه گزینه­های مختلف،برای هر یک از معیارهای فوق با در نظر گرفتن میزان اهمیت آنها یک عدد در نظر گرفته می­شود.با توجه به درجه تطابق هر یک از گزینه­ها در معیار مورد نظر نمره­ای به آن داده می­شود.گزینه­ای که در مجموع دارای بالاترین نمره باشد به عنوان گزینه نهایی انتخاب می­شود.عیب عمده این روش این است که عدد در نظر گرفته شده برای هر معیار اختیاری و دلخواه بوده و با توجه به سلایق طراح تغییر می­کند.در نتیجه گزینه انتخابی با توجه به عدد در نظر گرفته شده برای هر معیار متغیر خواهد بود که این امر به میزان زیادی از اعتبار روش فوق می­کاهد. ]22و3[

متن کامل پایان نامه در لینک زیر:

aroow-down-thesis-8

 دانلود متن کامل پایان نامه رشته عمران با فرمت ورد :تعیین نوع بهینه تقاطع غیرهمسطح با استفاده از الگوریتم انبوه ذرات (PSO)