فایل دانشگاهی – بررسی مشترکات اعتقادی و سیاسی بنی امیه و وهابیت- قسمت ۲۴

مشکور، محمد جواد، فرهنگ فرق اسلامی، مشهد: بنیاد پژوهشی های اسلامی آستان قدس رضوی، ۱۳۷۲٫
مطهری، مرتضی، حماسه حسینی، تهران: صدرا، بی تا.
مغنیه، محمد جواد، الفقه علی المذاهب الخمسه، تهران: صادق، ۱۳۸۵هـ.ق.
مغنیه، محمد جواد، هذه الوهابیه، ترجمه احمد مقدسی، قم: دار الکتب الاسلامیه، ۱۳۸۷٫
مقریزی، ابوالعباس تقی الدین، النزاع و التخاصم، تحقیق حسین مونس، قم: شریف رضی، بی تا.
مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، قم: مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیتb، ۱۳۷۴٫
مکارم شیرازی، ناصر، وهابیت بر سر دو راهی، قم: امام علی بن ابیطالبg، ۱۳۷۴٫
مکی، ابو ولید محمد، أخبار مکه، قم: شریف رضی، ۱۴۰۳هـ.ق.، چاپ سوم.
مکی، شهاب الدین أحمد، الفتاوی الکبری، بیروت: دارالفکر، ۱۹۸۳م، بیروت
المـودودی، ابوالاعلی، خلافت و ملولکت، ترجمه خلیل احمد کامدی، تهران: پاوه بیان، بی تا.
موسوی بجنوردی، کاظم، دایره المعارف بزرگ اسلامی، تهران: مرکز دائره المعارف ۱۳۶۷٫
نعمان، محمد بن ابراهیم، الجامع الفرید، جده: دارالصبهانی، بی تا.
نووی، ابوزکریاء محیی الدین یحیی، صحیح مسلم بشرح نووی، بیروت: دارالکتاب العربی، ۱۹۸۷م.
نیشابوری، عبیدالله بن عبدالله، شواهد التنزیل، تحقیق شیخ محمد باقر محمودی، تهران: مجمع احیای فرهنگ اسلامی، ۱۹۹۰م. چاپ اول.
نیشابوری، محمد بن عبدالله، المستدرک علی الصحیحین، بیروت: دارالکتب العلمیه، ۱۹۹۰م.
واقدی، ابوعبدالله محمد، فتوح الشام، مصر: کتابخانه شهید حسینی، ۱۳۱۸هـ.ق.
وهبه، حافظ، جزیره العرب فی القرن العشرین، قاهره، ۱۹۵۶م.
هیثمی، علی بن أبی بکر، مجمع الزوائد و منبع الفوائد، بیروت: دارالکتب العلمیه، ۱۹۹۰م.
یاقوت حموی، یاقوت بن عبدالله، معجم البلدان، دارالکتب العلمیه، ۱۴۱۰هـ.ق.، بی جا.
یعقوبی، احمد بن ابی یعقوب، تاریخ یعقوبی، بیروت: دارصادر، بی تا.
مقالات
گراهام ای، فولرورندفرانکه، مترجم خدیجه تبریزی، ماهنامه اطلاع رسانی پژوهشی مرکز جهانی علوم اسلام، شماره ۲۰
احمد لفورکی، بهزاد، نشریه پگاه،ش۲۱۹
بهرام شاهی، مهدی، نشریه پگاه، شماره ۲۲۷
جعفری، عباس، فرهنگ پویا، فصلنامه فرهنگی اجتماعی سیاسی.
حسینی قزوینی، سید محمد حسن، فرهنگ پویا، فصلنامه فرهنگی، اجتماعی سیاسی، شماره ۸٫
کمیلی، علیرضا، فرهنگ پویا، فصلنامه فرهنگی- اجتماعی- سیاسی
مرادی، جعفر، فرهنگ پویا، فصلنامه فرهنگی اجتماعی سیاسی
Abstract
Bani Omayeh is a branch of Quraysh tribe that gorened all over the world in 41 AH till 132 AH and they governed spain in 138 AH till 422 AH.
They taked strong barriers relative to the holy prophet of Islam in the prophet time, they accepted Islam apparently in conquest of Mecca, but they were insisting on kis null be liefs.They interacted with Eqst Roman Empire during the caliphate of Muawiyah and were in fluenced by Roman culture.There are some verses in Quran that their shan-e-Nuzul (context of these vevses) are Bani Omayeh. Wahhabism was emerged and spreaded by Muhammad Abd al-wahhab In 12th century AH, although, its base had been fouuded by ahmad ibn Taymiyyeh in 8 th century AH. This groups beliefs and thoughts follow the beliefs and. Thoughts of Bani Omayeh. Thinking patterns of wahhabism return to the israeites Thinking.They proselyte their sect in different ways, in clued declaring reliyious rites, having big powers support,… wahhabisms thinking is similar to Bani omayeh in some areas like inn vating, killing Moslems, scorning and using blaspheming.
Keywords: Bani omayeh, wahhabism, unities, salafism
Ministry of Sciences, Research and Technology
Amir- Al momeninUniversity
MA Thesis
Field: the Shiite word
Tilte
Investigating Theory of Visualization from Wahabi Perspective and His Philosophical Criticism
Supervisor
Hojatol Eslam Val Moslemin Seyed Alvan Bokhati
Advisor
Hojatol Eslam Val Moslemin Mojtaba Abutorabi

حتما بخوانید :   تاثیر جریان‌های هویت‌طلبی و جدایی‌طلبی بر یکپارچگی اتحادیه اروپا؛ با تاکید بر اسپانیا۹۴- ...

مدیر سایت

Next Post

بررسی نقش ارزشها، محوریت کار، تعهدسازمانی بر روی رفتارهای شهروندی سازمانی کارکنان دانشگاه ایلام ...

سه اکتبر 13 , 2020
مشکور، محمد جواد، فرهنگ فرق اسلامی، مشهد: بنیاد پژوهشی های اسلامی آستان قدس رضوی، ۱۳۷۲٫مطهری، مرتضی، حماسه حسینی، تهران: صدرا، بی تا.مغنیه، محمد جواد، الفقه علی المذاهب الخمسه، تهران: صادق، ۱۳۸۵هـ.ق.مغنیه، محمد جواد، هذه الوهابیه، ترجمه احمد مقدسی، قم: دار الکتب الاسلامیه، ۱۳۸۷٫مقریزی، ابوالعباس تقی الدین، النزاع و التخاصم، تحقیق حسین مونس، قم: شریف رضی، […]