پایان نامه عمران بررسی رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه وتاثیر آن در کنترل رمپ

آگوست 28, 2016 Off By 92

پایان نامه های عمران

عنوان کامل این پایان نامه :

 بررسی رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه وتاثیر آن در کنترل رمپ

تکه هایی از متن :

   3-2-1 برآورد ظرفیت نظری بزرگراه‌ها

به طور کلي، ظرفيت يک راه عبارت است از حداکثر تعداد وسايل نقليه يا افرادي که مي‌توانند طي مدت زمان مشخص تحت شرايط هندسي، ترافيکي و کنترلي يك جاده، با کيفيت معين از مقطع يک خط آن عبور كنند.

 

دوره زماني متداول براي تحليل ظرفيت راه معمولاً ۱۵ دقيقه است. شرايط هندسي، ترافيکي و کنترلي متداول به طور قابل توجهي در تحليل ظرفيت هر مقطع از جاده تاثيرگذار مي باشد. هر تغيير بوجود آمده در اين شرايط سبب تغيير در ظرفيت راه مي‌شود. لازم به ذكر است كه در تعريف ظرفيت فرض شده است که شرايط آب و هوايي و وضعيت روسازي جاده مطلوب مي‌باشد (HCM، 2000).

 

بزرگراه‌ها يا جاده‌هاي چند خطه، آن دسته از جاده‌هايي هستند که نسبت به آزادراه‌ها، درجه اهميت پايين‌تري دارند. برخلاف آزادراه‌ها، در بزرگراه‌ها کنترل كامل دسترسي وجود ندارد و در بعضي موارد خطوط عبور رفت و برگشت از هم جدا نشده‌اند. در اين قسمت، روش تحليل عملكرد و تعيين ظرفيت بزرگراه‌هاي چند خطه بين شهري و حومه شهري ارائه مي‌شود. براي تعيين ظرفيت بزرگراه‌هاي چند خطه در مناطق شهري كه جريان ترافيك در آنها از نوع منقطع مي باشد بايد به  HCM مراجعه شود.

متن کامل پایان نامه در لینک زیر:

aroow-down-thesis-8

 دانلود متن کامل پایان نامه رشته عمران با فرمت ورد :بررسی رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه وتاثیر آن در کنترل رمپ