پایان نامه رشته عمران با موضوع بررسی وضعیت پایداری تونل ها

پایان نامه های عمران

عنوان کامل این پایان نامه :

بررسی وضعیت پایداری تونل ها و سایر سازه ­های زیرزمینی در اثر بارهای لرزه ای

تکه هایی از متن :

2-3- مطالعات موردی عملکرد لرزه ای سازه های زیرزمینی

در ادامه خلاصه ای از چند مورد تاریخی در زمینه عملکرد لرزه ای سازه های زیرزمینی ارائه شده است.

2-3-1- سازه­های زیرزمینی در ایالات متحده

2-3-1-1- سیستم حمل و نقل منطقه خلیج (BART)، سان فرانسیسکو

سیستم BART یکی از نخستین تأسیسات طراحی شده با ملاحظات بارگذاری لرزه ای بود. طی زلزله 1989 لوما پریتا، تأسیسات سیستم متحمل خساراتی نشد، در حقیقت بعد از زلزله در حال بهره برداری بوده است که این مهم اصولاً به این دلیل بوده است که سیستم تحت ملاحظات طراحی لرزه ای دقیق، طراحی شده است.

 

2-3-1-2- مجاری آلامدا، اوکلند

مجاری آلامدا از نوع تونل های لوله ای غوطه ور بوده که جزیره آلامدا را به اوکلند در ناحیه خلیج سان فرانسیسکو متصل می کند که اولین نوع تونل ها در نوع خود بوده که در سال­های 1927 و 1963 بدون ملاحظات لرزه ای ساخته شدند.

طی زلزله لوما پریتا، ساختمان های تهویه چندین ترک سازه ای را تجربه کردند. همچنین تراوش آب بصورت محدود به داخل تونل ها ملاحظه شد. نظر به اینکه روانگرایی رسوبات سست بالای تونل در ورودی تونل آلامدا رخ داده است. ماکزیمم شتاب اندازه گیری شده در منطقه بین g1. وg25. محدود بود. همچنين تونل ها بدلیل پتانسیل روانگرایی خاکریز، مستعد شناوری هستند.

متن کامل در سایت امید فایل 

2-3-1-3- مترو لس آنجلس

مترو لس­آنجلس در چندین فاز ساخته شده است. قسمتی از آن طی زلزله نورثریچ 1994 قابل استفاده بوده است. بعد از زلزله پوشش بتنی تونل ها بدون عیب و صدمه باقی ماند. در حالیکه به خطوط لوله، پل های بزرگراه ها و ساختمان ها خسارت وارد شده بود، زلزله به سیستم مترو هیچ آسیبی وارد ننمود. ماکزیمم شتاب افقی اندازه گیری شده در منطقه بین g1. وg25. با شتاب قائم زمین در واقع دوسوم شتاب افقی محدود بود.

متن کامل پایان نامه در لینک زیر:

aroow-down-thesis-8

 دانلود متن کامل پایان نامه رشته عمران با فرمت ورد :بررسی وضعیت پایداری تونل ها و سایر سازه ­های زیرزمینی در اثر بارهای لرزه ای

Related posts:

Comments are closed.