پایان نامه ارشد عمران درباره ترافیک

پایان نامه های عمران

عنوان کامل این پایان نامه :

 متدلوژی انتخاب مدل موثر ترافیکی جهت کارکردهای آنالیزی

تکه هایی از متن :

3-5-2-4 استراتژی مدیریت و برنامه‌های کاربردی

مهم­ترین طبقه بندی استراتژی‌های مدیریت حمل‌ونقل به شرح ذیل است[22]:

مدیریت آزادراه: کنترل، راهنمایی و هشدارهای ترافیکی به منظور بهبود جریان مردم و کالاها در دسترسی به  تسهیلات محدود. نمونه‌هایی از مدیریت آزادراه عبارتند از: یکپارچگی اطلاعات نظارتی بر اساس  هندسه جاده در آزادراه، کنترل وسیله نقلیه، اندازه‌گیری رمپ، تابلوهای پیام پویا (DMS) و مشاوره‌ای بی­سیم راه (HAR).

تقاطع‌های شریانی: عملیات تقاطع‌ها یا شریانی‌ها،  شامل بهبود (اصلاح) هندسه جاده، تنظیمات پارکینگ، و زمان بندی سیگنال برای تقاطع‌های منحصر بفرد  می­باشد. این بهبودها به طور معمول شامل آنالیز ظرفیت، آنالیز سطح سرویس و مطالعات تقاطع چراغدار و بدون چراغ خواهد شد.

مدیریت شریانی: اعمال برنامه­ریزی ایالتی و محلی و تنظیم و مدیریت ابزارها به منظور ارتقاء / و یا حفظ عملکرد حمل و نقل جاده شریانی از طریق استفاده از دستگاه‌های نظارتی، الگوریتم‌های پیشرفته سیگنال، و هماهنگی.

 مدیریت حادثه: حوادث غیر منتظره را اداره می‌کند تا  میزان  برخورد در شبکه حمل‌ونقل و ناامنی مسافر به حداقل برسد و این شامل توانایی‌های تشخیص (کشف) حادثه از طریق دستگاه‌های نظارتی جاده و پاسخگویی به حوادث از طریق هماهنگی با گشت‌های سرویس آزادراه و آژانس‌های پاسخگو به شرایط اضطراری می‌باشد.

مدیریت وضعیت‌های اورژانسی: نشان دهنده امنیت عمومی و دیگر سیستم‌های آژانس که واکنش اضطراری هماهنگ را پشتیبانی می‌کنند از جمله پلیس، آتش نشانی، خدمات پزشکی اورژانس، تیم‌های پاسخگو به مواد خطرناک (HazMat)، مهیاکنندگان خدمات پیام اضطراری و خدمات ایمنی/ نظارت که امنیت مسافر در فضاهای عمومی را بهبود می‌بخشد.

محدوده کار: ابزارهای کنترل ترافیک (تابلوها، دستگاه‌های هدایت، موانع و غیره) و اطلاعات مسافر جهت افزایش قابلیت دسترسی به جاده‌ها در هنگام ساخت و ساز و یا نگهداری، بکار گرفته می­شود. تا میزان برخورد در سفرعموم مسافرین و کارگران بزرگراه به حداقل برسد.

رویدادهای ویژه: وقایع برنامه ریزی شده را اداره می‌کند به طوری که برخورد در شبکه حمل‌ونقل و ایمنی مسافر از طریق هماهنگی با مدیریت ترافیک، مدیریت تعمیر و نگهداری و ساخت و ساز و مراکز مدیریت شرایط اضطراری، به حداقل برسد.

سیستم پیشرفته حمل‌ونقل عمومی: فن­آوری های پیشرفته برای عملیات‌ها، تعمیر و نگهداری، اطلاعات مربوط به مشتری، برنامه ریزی و دستورالعمل‌های مدیریتی برای آژانس حمل‌ونقل به کار می‌روند. APTS شامل ارتباطات پیشرفته بین بخش‌های حمل‌ونقل و عموم مردم، کارکنان و دیگر نهادهای عملیاتی مانند سرویس‌های پاسخگو به شرایط اضطراری، سیستم‌های مدیریت ترافیک، (AVL)، اولویت علائم ترافیک، نرم افزار عملیات‌های حمل و نقل، سیستم‌های پیشرفته برنامه ریزی حمل‌ونقل (ATSS) و امنیت حمل‌ونقل و نگهداری ناوگان است.

سیستم پیشرفته اطلاعات مسافرین: رده‌بندی اطلاعات برنامه حمل‌ونقل ارائه شده از اطلاعات ساده به اطلاعات چند نوعه برای مسافر  مختلف، از جمله وضعیت‌های ترافیک و برنامه‌های حمل‌ونقل در زمان واقعی و اطلاعات برای پشتیبانی از حالت و انتخاب مسیر.

یکی از مهم‌ترین زیرسامانه‌های سیستم حمل و نقل هوشمند، سامانه پیشرفته اطلاعات مسافرتی یا به اختصار ATIS است. این سامانه ارتباط بین مدیران سیستم و سامانه‌های رمپ مترینگ، تشخیص تصادف، مدیریت خطوط با اشغال بالا، محدودیت سرعت متغیر و غیره را با مسافران و رانندگان برقرار می‌کند. وظیفه اصلی این سیستم اطلاع رسانی به موقع به مسافران و کاربران، جهت هدایت کاربران و برقراری تعادل ترافیک درشبکه می‌باشد. اطلاع رسانی به موقع از وضعیت ترافیک بزرگراهی می‌تواند بار سنگین ترافیک را در سطح شبکه بزرگراهی به نحوه مناسبی توزیع کرده و با هدایت کاربران به سمت مسیرهای بهینه باعث کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و در نتیجه کاهش آلودگی هوا، افزایش ایمنی بزرگراه و مدیریت تقاضا شود.

متن کامل پایان نامه در لینک زیر:

aroow-down-thesis-8

 دانلود متن کامل پایان نامه رشته عمران با فرمت ورد :متدلوژی انتخاب مدل موثر ترافیکی جهت کارکردهای آنالیزی

این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال و , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.