پایان نامه ارشد عمران تعیین نوع بهینه تقاطع غیرهمسطح با استفاده از الگوریتم انبوه ذرات

پایان نامه های عمران

عنوان کامل این پایان نامه :

 تعیین نوع بهینه تقاطع غیرهمسطح با استفاده از الگوریتم انبوه ذرات (PSO)

تکه هایی از متن :

1-1-1-  زمان سفر

جريان ترافيك يكي از اصلي­ترين منابع انتشار آلاينده­هاي زيست­محيطي است كه براي سلامتي انسان زيان­آور بوده و آثار زيست­محيطي بسياري را مانند آلودگي هواي ناشي از ترافيك و تأثير آن بر سلامت عابران­پياده و دوچرخه­سوارها موجب مي شود،که ایجاد تاخیر در سفرها و در حالت پیشرفته،ایجاد صف­های طولانی که گاهی طول آنها به چند کیلومتر می­رسد و در نتیجه افزایش زمان سفر به مقدار زیاد باعث افزایش آلودگی هوا و اتلاف انرژی­های تجدید ناپذیر می­شود. ]16[

 

1-1-2-  سوخت

علي رغم اينكه استفاده از خودرو در كشورهاي در حال توسعه افزايش يافته است، عملكرد زيست­محيطي و زيرساخت­هاي شهري در اين گونه كشورها توسعه چنداني نداشته است. اين امر باعث مي­شود تا بخش حمل و نقل ،افزايش مصرف انرژي را پديد آورد. از طرفي افزايش مصرف انرژي خود موجب خسارت­هاي زيست­محيطي بسياري هم چون دگرگون شدن آب و هواي كره زمين و آلودگي هواي مناطق شهري مي­شود.رشد ترافيك كه عمدتاً در مناطق شهري متمركز است، باعث افزايش توليد و انتشار گازهاي آلاينده با غلظت­هاي بالاتر در اين مناطق شده است.

 

براساس ترازنامه انرژي كشور در سال 1388 بخش حمل و نقل با توليد 6/49 درصد از كل انتشار  ، 4/32 درصد  ،9/24 درصد  ، 9/38 درصد  ،9/96 درصد CO، 7/78 درصد HC، 48 درصد ذرات معلق، داراي بيشترين مقدار آلايندگي در ميان ساير بخش­هاي انرژي كشور است. به طور خاص شهر تهران به دليل رشد سريع جمعيت، ناوگان فرسوده خودروها، تعداد زياد واحدهاي صنعتي، عوامل جغرافيايي و هواشناسي منطقه با كاهش شديد كيفيت هوا روبه رو شده است كه گاهي سطح بالاي غلظت آلاينده­ها مسئولان را مجبور به تعطيلي مدارس و تحميل محدوديت­هاي ترافيكي كرده است. ]16[

متن کامل پایان نامه در لینک زیر:

aroow-down-thesis-8

 دانلود متن کامل پایان نامه رشته عمران با فرمت ورد :تعیین نوع بهینه تقاطع غیرهمسطح با استفاده از الگوریتم انبوه ذرات (PSO)

Related posts: