مدیریت بازاریابی خدمات

  در صورتی که به دنبال پایان نامه یا پورپوزال دانشجویی خاصی می گردید می توانید در باکس زیر کلمه کلیدی خود را وارد نمایید :

 

دانلود پایان نامه ارشد (متن کامل) :

بررسی عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک بانک( مورد مطالعه بانک مهر اقتصاد)

لینک در سایت ایران داک (گنج)

در سطح ملی، بهره­وری با خروجی­های مهم اقتصادی ارتباط دارد. رشد بهره­وری عامل مهمی در کنترل تورم است و بر برخی عوامل اقتصادی نیز تاثیر می­گذارد.(کاظمی،1381، 96)

2-1-37- مدیریت بازاریابی خدمات

مفهوم خدمت به مشتریان متحول گردیده و تعاریف جدیدی دراین بخش ارایه شده است و دیگر بخش کوچکی درساختمان مرکزی سازمان به ارائه خدمات اختصاص ندارد، بلکه کل سازمان از مدیران عالی تا کارکنان عادی، همگی نقشی در برآورده ساختن نیازهای مشتریان موجود و بالقوه برعهده دارند. حتی اگر فردی در موقعیتی نباشد که به طورمستقیم از مشتری حمایت کند، می­تواند از کارمندانی که به مشتریان خدمت می­کنند پشتیبانی کند. شغلی که به طور سنتی نامیده می­شود، پیچیده­تر از سفارش « خدمت به مشتریان »گرفتن، پس گرفتن محصولات مرجوعی یا پاسخگویی به شکایت­هاست. براساس این نگرش، خدمت به مشتریان شامل کلیه اموری است که شرکت به منظور جلب رضایت مشتریان و کمک به آن­ها برای دریافت بیشترین ارزش از محصولات یا خدماتی که خریداری کرده اند انجام می­دهد. به عبارت دیگر هر چیزی که اضافه بر محصول فیزیکی عرضه و موجب تفکیک محصول از محصولات رقبا می­شود خدمت به مشتریان محسوب می­گردد.(سید محمدی، 1383، 12)

در بازاریابی خدماتی کارکنان در جذب مشتریان و ایجاد حفظ ارتباط با آنها نقش اصلی را به عهده دارند این جنبه از بازاریابی خدماتی موضوع تازه­ای را مطرح ساخته است که آن را بازاریابی داخلی می­نامند بازاریابی داخلی به این مفهوم است که کارکنان و امور مربوط به آنها (گزینش، استخدام، آموزش، پرورش و ارتباطات) در موفقیت سازمان خدماتی نقش حیاتی دارد.(وودرف[1]،1385، 215)

فعالیت­های بازاریابی در مورد کالاها یا خدمات با توجه به عناصر آمیخته بازاریابی در محیط بازار انجام می­شود و مشتری با توجه به شناخت خود از کالا یا خدمت، همزمانی نیاز و عملیات هماهنگ بنگاه­های عرضه کننده نیاز خود را برطرف می­کنند. اما فعالیت­های بازاریابی در مورد خدمات فقط به کمک عناصر آمیخته بازاریابی مقدور نیست و عامل دیگری را می­طلبد به نام تعامل که این عامل خصوصاَ در بازاریابی بسیار با اهمیت است.(بلوریان،1380، 27 )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-2- بازاریابی بانکی

بانک­ها، شریان حیاتی اقتصاد هر کشورند. تلاش مؤسسات مالی و بانکی در سطح جهان در جهت افزایش کارایی است. باید برای جلب و تشویق مردم به پس انداز، جمع­آوری سرمایه­های کوچک و به کارانداختن آن­ها در رشته­های تولیدی وخدماتی، نقش مهمی ایفا کنند. بانک­ها به عنوان بازار پول در کنار بازار بورس که نوعی بازار سرمایه است بخشی از بازار مالی کشور محسوب می­شوند و همانطور که جریان و گردش خون در بدن ضامن حیات انسان است، وجود بانک­ها نیز ضامن حیات اقتصادی کشور به شمار می­رود.

یکی از اهداف مدیریت، افزایش منابع بانک است که این مهم را می توان یکی از مسئولیت­های مدیریت بازاریابی بانک دانست. نخستین و مهم­ترین اصل بازاریابی، توجه به خواسته مشتری است.  سازمان­ها بدون توجه خواسته مشتری نمی­توانند به حیات خود ادامه دهند. توجه به خواسته و ترجیحات مشتری، موجب رضایت وفاداری او می­شود و در نتیجه، افزایش شهرت و اعتبار شرکت و همچنین افزایش سودآوری آتی شرکت را به دنبال دارد. آگاه بودن از ترجیحات مشتریان می­تواند دارای اهمیت بسیار باشد. آگاهی از ترجیحات مشتریان، پیش بینی و کنترل رفتار آنان را آسان می­نماید . ترجیح مشتری، ناشی از نگرشی است که به یک محصول یا نام تجاری خاص دارد.

احتمالا عوامل اصلی که مستقیما  می­توانند بر میزان خرید ونوع کالای خریداری شده تاثیر بگذارند از دامنه وسیعی برخورداربوده واز عوامل شخصی تا عوامل محیط بازاریابی گسترده می­باشد.(بلوریان تهرانی ، 1376، 17 )

2-2-1- بازاریابی

از طرف صاحب نظران تعریف های گوناگونی برای بازاریابی بیان شده است. امروزه صاحب­نظران بازاریابی را فرایند ارضای نیازها و خواسته­های بشر تعریف می­کنند. به زعم فیلیپ کاتلر یکی از برجسته ترین صاحب­ نظران این رشته، بازاریابی عبارت است از:

“فعالیتی انسانی در جهت ارضاء نیازها و خواسته ها از طریق فرایند مبادله”

در تعریفی دیگر، بازاریابی عبارت است از”همه تلاش­های نظام­مند برای شناخت نظام بازار و اقدام مناسب نسبت به انواع تقاضاها با توجه به نظام ارزشی جامعه و هدف­های سازمان”

این نوشته در آموزشی ارسال و , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.