متدلوژی انتخاب مدل موثر ترافیکی -دانلود پایان نامه ارشد

پایان نامه های عمران

عنوان کامل این پایان نامه :

 متدلوژی انتخاب مدل موثر ترافیکی جهت کارکردهای آنالیزی

تکه هایی از متن :

3-3-7 مدل‌های شبیه سازی میکروسکوپی

مدل‌های شبیه سازی میکروسکوپیک حرکت وسایل نقلیه شخصی را براساس تئوری‌های تعقیب خودرو و تغییر خط شبیه سازی می‌کنند. به طور معمول، وسایل نقلیه با استفاده از توزیع‌ آماری بدست آمده(فرایند تصادفی) وارد شبکه حمل‌ونقل می‌شوند و از طریق همان شبکه در طول فواصل زمان کوتاه ردیابی می‌شوند (به عنوان مثال، 1 ثانیه یا کمتر از1ثانیه). معمولاً، بمحض ورود، به هر وسیله نقلیه یک مقصد، یک نوع خودرو، و یک نوع راننده تخصیص داده می­شود. در بسیاری از مدل‌های شبیه سازی میکروسکوپی، خصوصیات عملیات ترافیکی هر خودرو بوسیله درجه عمودی، انحنای افقی، و درجه بلندی بر اساس روابط توسعه یافته در تحقیقات قبلی تحت تأثیر قرارگرفته­اند. مهم‌ترین ابزار کالیبراسیون و اعتبار سنجی مدل شبیه‌سازی میکروسکوپی از طریق تنظیم عوامل حساسیت راننده بدست می‌آید. برای مدل‌های میکروسکوپی زمان کامپیوتر و نیازهای ذخیره سازی (فضای لازم برای ذخیره سازی) مهم هستند و معمولاً از طریق محدود کردن اندازه شبکه و تعداد اجراهای شبیه سازی می‌تواند پوشش داده شوند.

جدول (3-1):  مزایا و چالش‌های ابزارهای آنالیز عملیاتی[21]

ابزار/ مواد و روش‌ها مزایای استفاده چالش‌ها
ابزارهای برنامه‌ریزی طرح • هزینه پایین
• زمان‌های آنالیز سریع
• نیاز به اطلاعات محدود
• نمایش «تصویر بزرگ»
– در دامنه، قدرت تحلیلی و قابلیت‌های ارائه محدودیت دارد
مدل پیش بینی تقاضای سفر • مدل‌های معتبر قابل دسترس
برای بیشتر مناطق مترو
• ارزیابی اثرات منطقه ای
•سازگار با شیوه‌های برنامه ریزی رایج (متداول)
– توانایی محدود در آنالیز استراتژی‌های عملیاتی
– معمولاً تأخیر غیر دوره ای را شامل نمی شود
مدل‌های قطعی • پیشگوئی سریع اثرات برای یک منطقه ایزوله شده
• به طور گسترده­ پذیرفته شده
– توانایی محدود در آنالیز اثرات شبکه گسترده
– محدودیت در اندازه­گیری عملکردها
ابزارهای بهینه سازی علائم ترافیکی • ابزار مؤثر برای تست برنامه‌های قبلی جهت پیاده سازی میدانی
• مزایای عملیاتی اثبات شده (آزمایش شده)
– فرآیند کالیبراسیون می‌تواند وقت گیر باشد
شبیه سازی • نتایج دقیق، به خصوص در شبیه سازی میکرو
• آنالیز دینامیکی حوادث و زمان واقعی الگوهای انحراف
• فرصت ارائه بصری(امکان نمایش بصری)
– نیازمند داده برای محاسبات، به خصوص در شبیه سازی میکرو
– منابع مورد نیاز ممکن است با اندازه شبکه و تعداد حالات آنالیز محدود باشد

 

متن کامل پایان نامه در لینک زیر:

aroow-down-thesis-8

 دانلود متن کامل پایان نامه رشته عمران با فرمت ورد :متدلوژی انتخاب مدل موثر ترافیکی جهت کارکردهای آنالیزی

این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال و برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.