رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه -پایان نامه ارشد

پایان نامه های عمران

عنوان کامل این پایان نامه :

 بررسی رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه وتاثیر آن در کنترل رمپ

تکه هایی از متن :

4-2-3-1 فرایند کالیبراسیون

با توجه به متفاوت بودن رفتار رانندگی در ایران با رفتار رانندگی در خارج از کشور که اساس ساخت مدل AIMSUN بوده است، نیاز است تا برخی از پارامترهای پیش فرض در تطابق با شرایط رانندگی در ایران اصلاح شود.

 

  • پارامترهای وسیله نقلیه:

بیشترین سرعت مطلوب (بر حسب کیلومتر بر ساعت): مقدار متوسط 80، انحراف 20، مینیمم 20، ماکزیمم 100.

کمترین فاصله با خودروی جلویی (بر حسب متر): مقدار متوسط 0.5، انحراف 0.3، مینیمم 0.3، ماکزیمم 1.

زمان اجازه عبور به اتومبیلی که حق تقدم دارد: مقدار متوسط 14، انحراف 10، مینیمم 10، ماکزیمم 20.

موارد تغییر خط بی احتیاط: 100 درصد. با توجه به رفتار تغییر خط رانندگان در ایران، این پارامتر بالاترین مقدار خود را گرفت تا شبیه سازی رفتار نزدیکتری به واقعیت داشته باشد.

 

درصد سبقت: 100%. به این معنا که اگر خودروی جلویی میزان سرعتی 100% مشابه خودروی عقبی داشته باشد، خودروی عقبی می‌تواند از خودروی جلویی سبقت گرفته و به خط تندرو وارد شود.

درصد برگشت به خط کندرو: 80%. به این معنا که اگر خودرویی در خط تندرو قرار داشت و سرعت اتومبیل جلویی به میزان 80% سرعت خودروی عقبی بود، خودروی عقبی می‌تواند به خط کندرو بازگردد.

 

  • پارامترهای زمان واکنش:

گام زمانی (بر حسب ثانیه): 0.5 ثانیه

زمان واکنش: ثابت و مشابه گام زمانی تعریف شد.

زمان واکنش در حین توقف: 0.75 ثانیه

 

  • توزیع ورود خودروها: نرمال، با توجه به حالت ازدحام شبکه، این توزیع به حالت واقعی نزدیکتر خواهد بود.

بقیه پارامترهای مدل به صورت پیش فرض اولیه در مدل AIMSUN در نظر گرفته شد و تغییری روی آنها صورت نگرفت.

متن کامل پایان نامه در لینک زیر:

aroow-down-thesis-8

 دانلود متن کامل پایان نامه رشته عمران با فرمت ورد :بررسی رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه وتاثیر آن در کنترل رمپ

Related posts:

Comments are closed.