پایان نامه های عمران

عنوان کامل این پایان نامه :

 بررسی رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه وتاثیر آن در کنترل رمپ

تکه هایی از متن :

3-2-1-1 روش جديد HCM براي تعيين ظرفيت يا حداكثر تردد سرويس در بزرگراه‌هاي چند خطه

در روش جديد شرايط مطلوب در بزرگراه‌ها به صورت زير بيان مي‌شود:

 

  • حداقل عرض خطوط عبور 3.6 متر مي‌باشد.
  • حداقل فاصله آزاد جانبي در شانه سمت راست و يا فاصله مانع از لبه خط عبور 1.8 متر مي‌باشد.
  • حداقل فاصله آزاد جانبي در قسمت ميانه و يا فاصله مانع از لبه خط عبور 1.8 متر مي‌باشد.
  • كليه وسايل نقليه موجود در جريان ترافيك خودروي سواري مي‌باشند.
  • جهت رفت و برگشت راه مجزا مي‌باشد.
  • در طول راه نقاط دسترسي مستقيم وجود ندارد.
  • زمين محدوده عبور راه هموار بوده و شيبهاي آن از ۲ درصد تجاوز نمي‌كند.
  • شرايط آب و هوايي و قابليت ديد خوب فرض مي‌شود و در طول راه سانحه يا تصادف نداريم.

در چنين شرايطي بزرگراه بالاترين سطح عملكرد را ارائه مي‌نمايد و مقادير سرعت جريان آزاد به بيش از    km/h ۱۰۰ خواهد رسيد. ليكن در عمل شرايط مطلوب راه به ندرت فراهم مي‌شود و از اينرو لازم است تا مقادير سرعت آزاد و ظرفيت براي شرايط واقعي تعديل گردد. لذا به منظور تعيين و اصلاح سرعت آزاد در بزرگراه‌ها و محاسبه ظرفيت به صورت زير عمل مي‌شود:

بر اساس مطالعات انجام شده، سرعت آزاد در بزرگراه‌ها به صورت متوسط سرعت وسايل نقليه هنگامي كه نرخ تردد كمتر از 1400 وسیله نقلیه در ساعت باشد، تعريف مي‌شود. تعيين اين سرعت، به دو روش امكان پذير است:

  • اندازه گيري ميداني سرعت با انجام مطالعه سرعت نقطه اي بر روي يك جامعه آماري مناسب.
  • برآورد غيرمستقيم سرعت با استفاده از مشخصات فيزيكي قطعه راه تحت مطالعه شامل عرض خطوط، فاصله آزاد جانبي كل، نوع ميانه و تعداد نقاط دسترسي مستقيم به راه.

متن کامل پایان نامه در لینک زیر:

aroow-down-thesis-8

 دانلود متن کامل پایان نامه رشته عمران با فرمت ورد :بررسی رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه وتاثیر آن در کنترل رمپ

Related posts: