– در رسیدن به اهداف اساسی سازمان مانند کاهش هزینه ها، بهبود بهره وری، توسعه محصول، توسعه خدمات مشتریان، افزایش درآمدها و…، شرکت ها را یاری می دهد.

– اطلاعات راهبردى را براى تصمیم گیرندگان فراهم مى آورد.هوش تجارى به مؤسسات این امکان را مى‎دهد که از تحلیل اطلاعات در مقادیر بزرگ، یافتن الگوهاى رفتارى مشتریان و رقبا بهره بردارى کنند.دسترسى آنى به چنین اطلاعاتى مى تواند به تصمیم گیرى کمک کند و تغییرات پویایى را فراهم سازد تا به بهبود خط اصلى شرکت یارى رساند (Devlin; 2010:7).

– شناسایی رفتار معاملات.با بهره گرفتن از ابزار هوش تجاری، تحلیلی از مدل های معامله می تواند بینشی مهم از رفتار مشتری به شرکت بدهد.رفتار مشتری، الگوی پرداخت و معاملات می توانند برای ارزیابی مشتریان مورد استفاده قرار گیرند.بانک ها به طور وسیعی هوش تجاری  را به منظور تحریک پیشبرد ارگانیک استراتژیک خود از طریق به کارگیری دارایی اطلاعات برای بهینه کردن هزینه ها، تقویت سودآوری مشتری و توسعه محصول جدید به کار می برند.برای افز ایش سودآوری مشتری، یک بانک می تواند انبوهی از محصولات مالی تملیکی مانند اوراق قرضه بانکی، وام ها و راه حل های سرمایه گذاری را علاوه بر ترکیبی از محصولات سه بخشی مانند سهام و اوراق قرضه دولتی به صورت متقاطع به فروش برساند.

  مقاله : اثر هوش تجاری بر عملکرد مالی بانک های ایران

پایان نامه ارشد : تاثیر هوش تجاری بر عملکرد بازرگانی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری

  در صورتی که به دنبال پایان نامه یا پورپوزال دانشجویی خاصی می گردید می توانید در باکس زیر کلمه کلیدی خود را وارد نمایید :

 

– انتقال کانال مدیریت ارزش : تحلیل ها توجه بانک ها را به بکارگیری دانش برای مدیریت ارزش مشتری جذب می کند.بانک ها نیاز دارند که جنبه هایی چون، بخش هایی از مشتریانی که پس اندازشان در طول مدت معینی رشد می کند و بخش هایی که توازن آنها کاهش می یابد یا راکد می شود را بدانند.بر مبنای این ادراکات، بانک ها می توانند گامهایی برای انتقال روبه پائین، تسریع انتقال روبه بالا و حرکت دادن سبد یک کاربر راکد به یک مسیر انتقالی بردارند ( محقر ,حسینی و علی منش;۱۳۸۷).

– قدرت رقابت پذیری یک سازمان را افزایش می دهد و از دیگر سازمان ها متمایز می کند و این امکان را به سازمان می دهد تا بتواند تغییرات مثبت و منفی را کنترل کند و به خوبی آنها را زیر نظر داشته باشد.

(معرفتی وهاشمی؛ ۱۳۹۰: ۳۶).

همچنین کاربردهای هوش تجاری می تواند یا به طور استراتژیک به واحد وظیفه ای تسریع یابد یا به طور تاکتیکی در درون یک واحد وظیفه ای گسترش پیدا کند.هوش تجاری استراتژیک مزیت های بالقوه بزرگ ی دارد.می تواند به مدیران ارشد، یک دید کلی از شرکت بدهد و می تواند روند ها و فرصت ها برای رشد و ترقی را شناسایی کند.همچنین میتواند برای نظارت بر شرکت در مورد شاخص های عملکرد کلی اش به کار رود.هوش تجاری تاکتیکی می تواند برای مناطق حساس و دچار مشکل تجاری بکار رود.یعنی جاهایی که دانش و بینش بیشتری لازم دارد که فقط هوش تجاری می تواند بطور سریع و با نتایج کیفی همراه بیاورد.همچنین موقعیت خوبی برای شروع است اگر تجربه اولیه درآن وجود نداشته باشد.به منظور بازگشت سرمایه باید اهداف روشنی از آنچه درنظر است به آن دست یافته شود، وجود داشته باشد تا یک کسب و کار شفاف و روشن ایجاد شده و بعداً بهبود داده شود ( محقر ودیگران ; ۱۳۸۷).

این نوشته در چطور ارسال و , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.