بررسی ظرفیت میدان های شهری و عوامل موثر بر آن:پایان نامه ارشد رشته عمران

آگوست 21, 2016 Off By 92

پایان نامه های عمران

عنوان کامل این پایان نامه :

 بررسی ظرفیت میدان های شهری و عوامل موثر بر آن

تکه هایی از متن :

2-3-3- آیین‌نامه ایران

به‌طورکلی میدان‌ها در ایران به دو نوع تداخلی و تقدمی تقسیم‌بندی می‌شوند.[6]

2-3-3-1- میدان‌های تداخلی

میدان‌های تداخلی از میدان‌های تقدمی بزرگ‌تر بوده و وسایل نقلیه در این میدان‌ها با انجام حرکات تداخلی در طول مسیر خود، حرکت موردنیاز را انجام می‌دهند.

2-3-3-1- میدان‌های تقدمی

در میدان‌های تقدمی وسایل نقلیه ورودی ملزم به رعایت حق تقدم وسایل نقلیه گردشی هستند و بدین لحاظ سطح آن‌ها کوچک‌تر بوده و ظرفیت آن‌ها از میدان‌های تداخلی بیشتر است؛ اما عملکرد مناسب این نوع میدان‌ها مستلزم رعایت حق تقدم است و لذا استفاده از آن‌ها درصورتی‌که حق تقدم رعایت نشود نتایج مطلوبی به دنبال نخواهد داشت و در عمل ظرفیت در نظر گرفته‌شده برای آن را تأمین نخواهد کرد. مطابق با دستورالعمل انگلستان میدان‌های تقدمی به دو نوع میدان‌های معمولی و کوچک (میدان چه) تقسیم‌بندی می‌شوند که در بخش مربوط به آیین‌نامه انگلستان این نوع از میدان‌ها شرح داده‌شده است.

2-4- کاربردهای بالقوه میدان

میدان‌ها به‌عنوان یک ابزار بالقوه در مجموعه ابزار گزینه‌های کنترل تقاطع می‌باشد و باید به‌عنوان یکی از کاربردهای ممکن موردتوجه قرار گیرد. دلیل‌های متعددی برای انتخاب میدان به‌عنوان یک جایگزین ترجیح داده‌شده وجود دارد که هر دلیل حامل نکات و خصوصیات مربوط به خودش است. در این قسمت مکان‌هایی که میدان می‌تواند مناسب باشد و فواید میدان در این مکان‌ها را موردبررسی قرار می‌دهیم.[1]

متن کامل پایان نامه در لینک زیر:

aroow-down-thesis-8

 دانلود متن کامل پایان نامه رشته عمران با فرمت ورد :بررسی ظرفیت میدان های شهری و عوامل موثر بر آن